View Single Post
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Du har missforstått reformen. Det er ingenting som legaliseres.. Haha, derfor tror jeg mange ryker på en smell her.. Er det så vanskelig å google begrepene avkriminalisert og legalisert
De pratet om dette under presentasjon også, tror det var en journalist som spurte om det ikke var mange ungdommer nå som trodde det var blitt lovlig. Og det er det jo absolutt ikke blitt. Du blir nok jaktet ned og uglesett enda, selv om du slipper straff og rulleblad.
Forøvrig er det svært få lover som får tilbakevirkende kraft, for du brøt per def loven mens det var ulovlig. Og nå har ikke akkurat det du ble straffet for blitt lovlig heller.

Det er synd at Norsk politikk er så byråkratisert. . Alle skal mene noe.. Og det går på bekostning av hva som er den beste løsningen. Microparti som er nesten under sperregrensen får vetomakt... Vi må jo passe på så ingen blir tråkket på tærne. Jizez.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke misforstått reformen. Det tror jeg ikke rusreformutvalget gjorde heller, da de foreslo det i sin NOU (https://www.regjeringen.no/contentas...000dddpdfs.pdf på side 36).

Et slikt spørsmål handler ikke om avkriminalisering vs. legalisering. Ei heller er tilbakevirkning til borgeres gunst i strid med Grunnloven § 97.