View Single Post
En ting er nå dette med å reise tilbake i tid for å levere riktig lottokupong, investere i Apple/Bitcoin/whatever, eller andre finurlige måter å gjøre seg selv rik på. Jeg synes imidlertid bestefarparadokset og sånt er ganske skummelt, så når jeg blir diktator så skal tidsturistene bare kunne se, ikke røre. Kanskje man reiser i en slags boble man kan se ut fra, men som er usynlig for andre. Jeg vet ikke, har ikke bestemt meg for detaljene ennå!

Anyways. Jeg er mest nysgjerrig på hvordan kjente, historiske personer egentlig så ut. Jesus. Muhammad. Sokrates. Platon. Cæsar. Kleopatra. Hannibal. Djengis Khan. Harald Hårfagre. Leonardo da Vinci. Galilei. Mozart og Beethoven. Napoleon. Og så videre! Jeg har dannet meg et inntrykk av alle disse, men jeg lurer på hvordan det var å faktisk stå ansikt til ansikt med dem. Se dem inn i øynene, se hvordan de faktisk var. Det er nesten så man glemmer at de faktisk var mennesker av kjøtt og blod, akkurat som deg og meg, og ikke disse ultraberømte «larger than life»-skikkelsene man kanskje ser for seg. Men også mer moderne folk som har utseendet sitt grundig dokumentert gjennom fotografier, egentlig. Lincoln. Hitler. Einstein. Og yngre utgaver av «gamlingene» i familietreet mitt. Så mange mennesker å se, så lite tid!

Gleder meg til maskinen står ferdig!