View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Ja, en av statens oppgaver er å ivareta folkehelsen, så greit at de passer på og gjør noen vurderinger tenker jeg.


At salget (konsumet) øker er vel gjerne det man vil unngå, at det stabiliserer seg etter at det har økt er vel antagelig ikke et poeng for å utvide tilgangen...


Jeg kan ikke se hvordan debatten rundt legaliseringa av cannabis er spesielt relevant. Normalt sett argumenteres det vel med at alkohol er mer skadelig en cannabis, uten at jeg tar noen stilling i den saken som sådan.


Folkehelse ≠ banaliteter



Argumenterer du for at man ikke bør få stemmerett og kunne verves i militæret før man er 20, eller for at 18-åringer har et fornuftig forhold til konsum av sprit?
Vis hele sitatet...
Jeg lister vel egentlig opp regler jeg syns er teite.

Folkehelsen er ikke en banalitet, men det at jeg ikke får kjøpt øl etter kl 2000 er banalt. Du kan ikke bare anta å gi meg meninger jeg ikke har.

Jeg ordla meg feil når jeg skrev om at salget økte og stabiliserte seg, jeg mente egentlig at det antagelig ville gå tilbake til det vi ser på som «normalt» nå.

Hvordan gikk det med alkoholkonsumet i forbudstiden?

Angående myndighet og brennevin og det der, så var det ikke et argument, men en kuriositet eller banalitet.

Beklager videre at mine skriverier er OT, men for meg så er det flere ting feil med alkohollovgivningen, ikke bare de evt utsalgsstedene.
Sist endret av Taxidriver; 3. februar 2021 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.