View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men helt vanlige håndverkstjenester, i et selskap der man uansett kastes rundt på enkeltoppdrag og ikke engang bygger noen relasjone til kundene, hvorfor skulle de ha slike klausuler? Det høres ganske shitty ut.
Vis hele sitatet...
Klassismen din viser!
Det er helt normalt innenfor håndverksfag og bygge seg opp en kunderelasjon. Da jeg jobbet som elektriker hadde jeg mange kunder som ringte direkte til meg for å bestille meg til jobb, og de hadde gladelig fortsatt å ringe meg om jeg hadde byttet firma. Det er helt naturlig at det er slik, noen av kundene var eldre som bare ringte for de ville ha selskap, og kalte deg ut for ingenting eller ødela ting med vilje for å ha et påskudd til å ringe, andre ganger var det kunder hvor man har jobbet over flere måneder under større oppussinger eller nybygg, og det var selvsagt at de ville ha meg siden jeg kjente anlegget deres ut og inn og de visste at vi hadde en gjensidig forståelse for hvordan ting skulle utføres.

En kollega av meg var så omgjengelig at han ikke bare var fullstendig selvgående med jobber men også skaffet jobber til mellom en og fire andre personer til ethvert tidspunkt.
Han endte opp med å gjøre nettopp det trådstarter snakker om, han startet for seg selv og tok med seg samtlige kunder videre.