View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg er enig i noe av dette. Å kalle folk idioter og beskylde dem for å være egoistiske er ikke en bra måte å overtale folk på. Når folk sier rett ut at de driter i om folk de ikke kjenner dør, så synes jeg imidlertid det er helt ok å påpeke at det er egoistisk.

Sånn ellers så tror jeg de fleste av vaksinenekterne ikke er egoistiske, men redde. Og når man er redd, da trenger man informasjon. Ikke patos og følelsesargumenter, men ordentlig informasjon. Jeg vet ikke hva du mener med "hull". Hvis du mener det er usikkerhet knyttet til virkningen av vaksinen og langtidseffekter av sykdommen, så er alle enig i det. Hvis du mener vi tar feil, så synes jeg du som helsepersonell burde opplyse oss. Jeg er i alle fall interessert i kunnskap.

Til slutt så synes jeg det er rart å argumentere imot makt og tvang, når ingen i debatten mener det. Jeg ville synes det var helt horribelt om vaksiner var påbudt, og forventer overhodet ikke at noen risikerer liv og helse i solidaritet eller for å være lydig. Det tror jeg faktisk ingen her mener.
Vis hele sitatet...
Overbefolkning er et stort problem, om vi tørr og innrømme det eller ikke. Pandemier er kloden sitt svar på overbefolkning. Folk seier de driter om folk de ikke kjenner dør, dette er faktisk ganske så sant får de aller fleste selvom eg tviler på at noen tørr og innrømme det.

Altså bryr du deg virkelig om 漢字 døde av en arbeidsulykke i 2018 ?
Ja problem stillingen min er alvorlig teit, men poenget står.

Ja fult klar over eg kommer til og bli slaktet av mobben får dette innlegget, men noen må faktisk tørre og si det. Fleste bryr seg faktisk ikke om noen ikke kjenner på et personlig nivå dør.