View Single Post
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Genial Galskap Vis innlegg
Skitt, da blir mitt syn endret litt i siste innlegg. Visste ikke det at man fortsatt kan smitte folk selv om man tar vaksine.
Vis hele sitatet...
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Ikke jeg heller. Da synes jeg det her konseptet får endra ett ? bak seg. Totalt sett har jeg to ?? nå.
Vis hele sitatet...
Sorry for å være lit kvass men liker ikke at mitt innlegg skal være et argument for å ikke å vaksinere seg, for det er idioti. At vaksiner er lagd for å hindre sykdom og ikke infeksjon burde jo være et hint til hvordan alt dette funker. For at en vaksine skal være verdt å ta så må summen av risiko til alle mulige bivirkninger den potensielt har, være mindre enn summen av alle potensielle utfall av sykdommen, veldig tynt forklart. Det er de vaksinene som så langt er godkjent etter de testene de har gjort nå, lagt på vel så.

Å argumentere for at man ikke kjenner eventuelle bivirkninger på langsikt er så som så, det samme gjelder jo viruset og sykdommen. Dere må ikke glemme at det er en rekke andre utfall en helt frisk, og død fra sykdommen. For hver døde person så vil det være flere med lunge og hjerte skader. Det vil være folk med nedsatte kognitive evner, hjerneskader, amputasjoner, og slag etter sykdommen. Selv blant folk som ikke er i risikogrupper. Det er rett og slett idioti og ikke ta vaksinen, og dere bør seriøst vurdere hvordan dere har endt opp med meningen om at det er bedre å la vær å ta vaksinen, og revurdere sterk hvor dere får informasjon fra.