View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil bare si lykke til med russlutt! Et godt valg ditt fremtidige jeg kommer til å takke deg for!

Jeg slutta pga gjentatte hasjutløste psykoser etter ca 17 år med hasjrøyking. Psykosene kom de siste åra og kom hyppigere og hyppigere så å slutte var det eneste jeg kunne. Er skada for livet av det og kjenner altfor mange som har blitt skikkelig psykiske syke av psykoser fra hasj, speed, kokain, ritalin, piggeple og LSD så det er greit å slutte mens man har huet i behold

Psykose er at du oppfatter en helt annen virkelighet enn det som er, for meg var det to varianter. Den ene "milde" varianten som var sånn de første psykosene mine var var at jeg trodde radio og tv hadde hemmelige beskjeder til meg, koda setninger, fra aliens eller en form for superintelligens og jeg trodde hele verden var et Truman Show og jeg en lemming. Men en lemming som hadde blitt smartere enn de hadde programmert meg til (Neo i matrix) siden jeg "skjønte hva de drev med" og "knakk koden". Det var sykt intenst og ubehagelig men ikke direkte skummelt. Den andre type psykose jeg har hatt har vært værre enn noen mareritt og gikk ut på at jeg så skikkelser og mennesker som skulle drepe meg. Krypskyttere, skygger, laser fra sikte, mennesker med kniv, hørte stemmer like ekte som en vanlig stemme utenfra om at der var han dumme som skulle knertes, og samtaler om meg og å drepe meg. Hørte skritt utenfor døra og lå på gulvet i mørket livredd i timesvis for at de utenfor døra ikke skulle se eller høre jeg var hjemme, turte ikke puste engang tilfelle de hørte meg, innbilte meg at det kom dødsgass gjennom vifteanlegget siden de ikke fikk tatt meg på andre måter og masse andre helt gærne tanker jeg var helt 500% overbevist om.

Psykosene varte alt fra et døgn til flere uker. Tar jeg en joint nå så ryker jeg rett tilbake til psykosesymptomer med stemmer, skygger og noia.