View Single Post
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Går medier og kommunikasjon, ikke stort annet jeg kan gjøre vel? Er litt politisk aktive rundt ruspolitikk på sosiale medier.
Vis hele sitatet...
Dude, jeg og mange andre utdannet oss og byttet jobb etter vi bikket 30. Du aner ikke hvor mye muligheter du har nå og hvorvidt du går medier og kommunikasjon eller elektro spiller ingen rolle.

Du trenger å finne ut av hva slags jobb du kunne likt og så sette opp en plan så du har noe å se frem til.

Ville du likt å jobbe et yrke hvor du hjelper folk, som sosionom hvor du hjelper barn og unge? Ville du likt å drive med software programmering (ikke like gøy for alle og krever mye)?

Det er sannsynligvis ikke at A4 livet ikke er for deg. A4 livet er undervurdert så lenge man finner sitt eget løp i det.

Itillegg så er du også litt deprimert for øyeblikket tror jeg (basert på postene dine, mye slik jeg var når jeg bare evnet og se stresset og de negative sidene av livet og fremtiden) og trenger nok litt hjelp med det. Det er en skikkelig bitch men når man kommer ut av depresjon igjen så ser klarer man å se på livet ganske annerledes.

Men dont get my wrong, det er faktisk kjempebra at du tenker disse tankene. Kanalyser dem på å finne ut hva du faktisk ville likt å gjøre. Så begyn å les om jobben. Kanskje du etterhvert finner ut at du synes det høres mer og mer spennende ut og blir noe du ser frem til.

Deretter kan du visualisere hvem du er om 5 år om du klarer å gjennomføre studieløpet og kommer deg i jobb. Det å visualisere seg selv i fremtiden er også en fin måte og motivere seg selv på. 3-5 år går fort!
Sist endret av Picard; 3. januar 2021 kl. 14:05.