View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Ser du ingen forskjell på argumentasjonen fra den ene og den andre siden? Argumenterer begge sider med bastante påstander om teknologi de ikke har peiling på, eller fokuserer den ene siden mer på de systemene vi i et sivilisert samfunn har for å sørge for at noen som faktisk har peiling tar vurderingen?
Vis hele sitatet...
Jo jeg ser en forskjell i form av at alle vaksinemotstandere er på den ene siden, og dette er veldig ofte mennesker som man helst skulle sett ikke forurenset debatten. Dette er imidlertid et spørsmål som avviker fra den tradisjonelle vaksinedebatten av mange grunner, så jeg håper de rasjonelle på begge sider av debatten kan ignorere de som åpenbart BØR ignoreres, og ikke forkaste kritiske spørsmål på bakgrunn av at den ene siden har flere idioter.

Sitat av *pi Vis innlegg
Har du den samme usikkerheten i andre situasjoner der du overlater skjebnen din til eksperter?
Vis hele sitatet...
Ikke i like stor grad, da jeg i de aller fleste tilfeller har overveldende statistikk å betrygge meg på. Dette er en helt ny type vaksine som er utviklet i rekordfart, hvor eksperter på "feil" side av debatten risikerer karrieren ved å stille seg kritiske, og ikke blir rettferdig representert pga. den strenge sensuren på sosiale medier, twitch og youtube.


Sitat av *pi Vis innlegg
Mulig dette er litt teite eksempler, men poenget er at vi stoler på eksperter og systemene som kontrollerer dem hele tiden. Det er nesten ingenting av risikoen vi tar i hverdagen som vi selv forstår detaljene bak. Vi forholder oss til anbefalinger og antar at risikoen er liten nok til at fordelene veier opp.
Vis hele sitatet...
Dette er grunnen til at jeg alltid vil helle i favør det som fremstår å være vitenskapens anbefalninger, men selv de kan ta feil. I dette tilfellet så har jeg ikke tillit til noen lenger Men jeg leter...

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er greit. Jeg skal ikke forsøke å overbevise deg om hverken det ene eller det andre, men jeg kan gjøre et forsøk på å hjelpe deg med å tenke over saken på en strukturert måte.
Vis hele sitatet...
Wow, du kunne ikke gjort en bedre jobb på å opplyse meg. Seriøst, tusen takk! Jeg tar budskapet til etteretning, og skal sette meg ned en dag og finne de rette spørsmålene å stille. Jeg er så takknemlig for at det finnes folk som kan formidle lærdom på et språk jeg forstår, takk igjen!
Sist endret av stepry; 30. desember 2020 kl. 00:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.