View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!

Jeg føler veldig med deg og dine nærmeste! For en forferdelig situasjon det er.

Mitt tips er å søke om omvendt voldsalarm, som er veldig effektivt. Den virker slik at om personen er innen flere 1000 kvadratkilometere fra offeret så går alarmen hos politiet og de ryker ut for å arrestere vedkommende og offeret får beskjed på minuttet. Det gir en STOR trygghet! https://www.riksadvokaten.no/documen...dt-voldsalarm/

Slik er det mulig å leve uten å måtte se seg over skulderen.

I morgen kan du ta kontakt og be om dette. Jeg ønsker dere alle senkede skuldre. Dette virker!
Vis hele sitatet...
Takk for hyggelig og nyttig svar; jeg skal høre med henne i morgen og se hva hun sier. Dette er et direkte sitat fra linken din (takk!):

Den som bryter ilagt besøksforbud må påregne at påtalemyndigheten påstår omvendt voldsalarm som straff.


Problemet er at vi ikke har råd til å søke om besøksforbud som han kan bryte som deretter gjør at hun kanskje får denne ordningen - det må i såfall være garantert. Man skulle tro at det var det når det er en så grov situasjon som dette, men man blir behandlet veldig annerledes av politiet i slike situasjoner ut ifra om man har rulleblad som nysnø eller ikke. Det har ikke familiemedlemmet mitt ...