View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjenner problemstillingen godt er vokst opp med voldelig far, drapsmann og besøksforbud. Flere tiår med uønsket kontakt og forsøk på å manipulere seg inn i varmen igjen.

Det er riktig at besøksforbud og voldsalarm ikke har mye effekt. Men hun bør kreve det som heter omvendt voldsalarm da får han en fotlenke som varsler sentralen og henne om han nærmer seg hennes GPS soner på kartet.
Om hun er oppriktig redd for sitt eget liv ved å anmelde og frykter hevn så er eneste mulighet å flytte til hemmelig adresse for å bli kvitt han. Traumebånd/stockholmsyndrom kan ta mange år å bryte og siden hun fortsatt har samme telefonnummer som før og ikke flytter så kan det hende at hun fortsatt har et bånd til han og håp om at han skal bli snill. Isåfall er det ekstremt viktig med kunnskap, opplæring og behandling. Krisesenter tilbyr gode kurs man kan gå på for å lære om voldssirkelen, traumebånd og forstå at han ikke endrer seg. De gode glimtene med prinsesjarm er bare skuespill og ikke genuint og det er viktig å skjønne så man ikke faller for det! Man trenger ikke bo på krisesenter for å gå på kurs eller i samtaler.

Min far stalket oss og meg når jeg flyttet for meg selv, tok kontakt med jobb, venner osv for å finne ut hvor jeg bodde. Kan ikke beskrive den lettelsen og freden etter jeg fikk hemmelig adresse, skjulte meg fra internett, telefonkataloger, skiftet jobb og sa fra til ny sjef om hvis noen ringte og ville ha info om meg så avvis og si jeg ikke jobber her.. Det var hardt et års tid dårlig samvittighet for å bryte all kontakt fullstendig og ganske stress å være på vakt og fortelle andre om ståa men i dag er jeg glad for at jeg og familien min er fri.

Det er ikke noe du kan gjøre om hun ikke vil selv men om hun virkelig vil få tilbake livet og livskvaliteten må hun bryte all kontakt enten det skjer ved flytting eller anmeldelse.
For råd og hjelp kan du som venn eller hun selv ringe 116006 hjelpelinje for de som utsettes for vold og trusler i nære relasjoner.