View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå må jeg bare prøve å være litt vag her ut av frykt for å bli gjenkjent, men det har seg slik at et familiemedlem av meg - vi er begge kvinner - nylig forlot den voldelige mannen sin.

Dette er en mann som har stått bak flere drap og sliter med vrangforestillinger. Han sover med kniv under puta og hører stemmer i hodet. På godt norsk; han er klin gæren. Totalt uforutsigbar. Om noen har sett "Cape Fear" her inne, minner han meg litt om Max Cady ... Han har tidligere kidnappet, grisebanket og voldtatt en eks over en periode på flere dager.

Dette familiemedlemmet forlot denne mannen for en stund siden, og bor nå i egen leilighet. Både hun, jeg og politiet er enig i at voldsalarm og besøksforbud kommer til å føre til hennes død, så det er uaktuelt. Denne mannen dukker opp på døra, og synes hun er verdens vakreste prinsesse det ene øyeblikket, før hun er et ludder som skal dø det neste. Jeg vil ikke gå i noe mer detalj ANG hva han gjør, men det skjønner dere nok sjøl ...

Spørsmålet mitt er, hva kan gjøres?

Har noen vært i lignende situasjon tidligere og kan komme med råd? Akkurat nå ser jeg egentlig bare to "løsninger": han blir tatt med såpass mye stoff at han havner inne i mange år, eller at noen knerter han.

Denne posten er forresten kanskje bare helt fiktiv.
Vis hele sitatet...
Hvis situasjonen er så ille som du beskriver, at han står bak flere drap, lider av vrangforestillinger og sover med kniv under puta er det kanskje en bedre idé å oppsøke et av de 47 krisesentetrene om det ligger et i nærheten. Det er i hvert fall mindre risikabelt enn å slippe han inn, uten voldalarm fordi hu er livredd for konsekvensene.

Krisesentertilbudet er det eneste hjelpetiltaket med særlig kompetanse på å gi beskyttelse, sikkerhet, råd og veiledning til kvinner, menn og barn som blir utsatt for vold i nære relasjoner.
Vis hele sitatet...
Sist endret av knert1; 28. desember 2020 kl. 00:38.