View Single Post
Sitat av eRixn Vis innlegg
Skjønner godt hva personen mente. Har du noen gang jobbet på gulvet?

Jeg skal garantere deg at selvom butikken ble om til POST i butikk så gikk ingen arbeidere opp i lønn selvom de fikk mere arbeid å gjøre.
Vis hele sitatet...
Med bakgrunn i det du skriver senere i tråden har jeg vesentlig mer erfaring med å "jobbe på gulvet" enn det du har. Jeg har også jobbet som leder og mellomleder i butikk. Hvorvidt arbeiderne går opp i lønn er ikke spesielt relevant, de har med å gjøre de oppgaver som inngår i arbeidsdagen. Det nytter ikke å si at man ikke vil vaske diskene, koste opp smuler eller rydde i hyllene "fordi det er så mye annet som skal gjøres".

Sitat av eRixn Vis innlegg
"Selge bananer, brus eller brød" sier meg at du ikke har peiling på hva det innebærer "å jobbe på gulvet".
Vis hele sitatet...
I de fleste dagligvarebutikker er disse tre ikke bare en del av hva jobben innebærer, men helt essensielle deler av jobben. Poenget er at man ikke får "stykkbetalt" per oppgave, men utfører de oppgavene som inngår i den daglige driften av butikken. I noen butikker er det nok mer spesialiserte skift, men i de fleste har man flere oppgaver og selger man ikke brus, brød og bananer har man ingenting i dagligvarebransjen å gjøre

Sitat av eRixn Vis innlegg
Anyway, man skal ikke være asshole med kunder. Er bare det at jeg skjønner hva denne personen mente.
Vis hele sitatet...
Da er vi stort sett enige. Gjør jobben din og vær hyggelig med kundene. Det siste er vesentlig mer viktig enn hva mange som jobber i butikk forstår...