View Single Post
Uten noen ekspertise på dette temaet så kan jeg heller skrive hva jeg har opplevd.

En gang på et sent nachspiel så var det noen som satte på en låt på anlegget. Jeg hadde hørt denne sangen før, men aldri vært opptatt med å lære meg tekst. Var ikke helt min type musikk. Men når jeg starta å synge til så kunne jeg hele sangen plutselig. Det var veldig merkelig og jeg la merke til det i øyeblikket også.

En annen gang mens jeg var ung, tipper ca 16isj, litt etter mobiltelefoner ble allemannseie(altså ikke smarttelefoner). Så gikk jeg og en kompis sammen. Hvorpå han sier: «shit, nå har jeg déjà vu, nå ringer fatter’n snart!». Blir litt sprøtt når jeg skriver det, men han tok opp telefonen fra lomma før den ringte og ventet på den innkommende samtalen i kanskje 10sek. Så ringte faren

Kanskje er den siste der et så kalt falskt minne. Men vi sier jo begge to at vi husker det og har ingen forklaring. Kanskje det var tilfeldig. Han har aldri, før eller etter, påstått at noe lignende har skjedd eller trodd på noe overnaturlig.
Sist endret av Taxidriver; 6. desember 2020 kl. 14:52. Grunn: Manglet et ord