View Single Post
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Den "Vi bor i Norge"-illusjonen må du nesten legge i fra deg. At du er privilgert og bor i Norge og får gratis/stipendiert utdanning gjør deg ikke immun mot å bli svindla. Du får se på det som en lærepenge. Å bo i verdens rikeste land gjør deg mer sårbar for svindel. Ja, du ble svindla. Det er det det heter. Men det kan du skylde deg selv for, om du har drukket deg dritings og bak hinsides fornuft. Du klarer sikkert ikke å gjøre rede for detaljene iløpet av kvelden, engang.

Bli voksen og tenk konsekvenser. Tenk på det sånn: noen hustla deg på byen, du fikk en dyr lærepenge. Ingen forsikringsselskap vil vel dekke det at du dro på nachpiel og ga ifra deg alt av digital informasjon...
Vis hele sitatet...
Jeg ga jo ikke fra meg alt av informasjon? Disse drittsekkene klarte å finne ut av det ved å observere. Er jo ikke helt skrudd heller. Og det er lett for deg å si at jeg bare kan se på dette som en lærepenge. Hvis forsikringsselskapet ikke vil hjelpe meg når jeg åpenbart har blitt rana så mister jeg all respekt for dette syke samfunnet vi lever i. Vi kan jo gjerne bytte situasjon. Nå sitter jeg med 5 kroner på brukskonto, med nesten ingen mat, ingen mobil, ingenting. Det er MINE penger de stjal, og jeg har krav på å få dem tilbake. Hvis det virkelig er så enkelt å komme unna med kriminelle handlinger i det landet her så skjønner jeg godt hvorfor folk velger å gå den veien i livet.