View Single Post
En kveld på byen lurte to personer meg til å ta ut 5000kr til dem når jeg var tydelig beruset på alkohol. Det eneste jeg husker var at de sa til meg at vi skulle kjøpe mer alkohol, og at ingen av dem hadde kortet sitt sånn at jeg måtte ta ut penger. Jeg tok ut pengene, jeg var så beruset at fra hva jeg husker så var det som at jeg bare hadde tatt ut en to-hundrelapp. Tiden gikk og vi fikk kjøpt noe mer drikke. Så tok de meg med et til et nach, noe som dumme meg skulle sagt nei til å bli med på ettersom det verste skjedde her. De ga meg enda mer drikke, på dette tidspunktet var jeg så full at jeg nesten ikke klarte å prate ordentlig engang. Utover kvelden klarte vedkommende å stjele min mobil også sammen med bankkortet og overføre 28 000kr til seg selv gjennom vipps, og bestille flere ting over internett. Disse menneskene hadde ikke drukket noe som helst, og var fullstending tilregnelig sammenlignet med meg. Det er tydelig at de utnyttet meg fordi jeg var såpass beruset, og at de fikk takk i alt av koder til bankkort og mobilen min pga dette. Jeg har vel krav på å få pengene tilbake gjennom loven? Jeg er en student og disse pengene har jeg fått fra lånekassen til å betale for skolen jeg går på, jeg er virkelig helt knust og lei meg nå... Jeg bor i tillegg alene så har ingen som kan hjelpe meg. Får ikke engang kontakt mine foreldre siden mobilen min ble frastjålet. Jeg sitter her og er i sjokk og veldig lei meg rett og slett, dette er så sinnsykt at jeg nesten ikke trodde på hva som sto på kontoutskriften. Setter veldig stor pris på alt av svar.