View Single Post
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Har hatt en Led Lenser Xeo 19r inne for reklamasjon pga problemer med en ledning som gjør at lykta slår seg av.

Fikk beskjed i dag at: Lykten har ikke blitt reparert, men din reklamasjon har blitt godkjent.
Vi har dessverre ikke en ny lykt inne på legeret. Det har heller ikke leverandør.
Jeg har derfor valgt å refundere tilbake pengene for lykten.


Men jeg ønsker jo ikke pengene tilbake ønsker at lykta blir fikset eller at jeg får en ny en. Jeg kjøpte lykta for 1999kr men den billigste jeg finne på andre butikker er nå 2999. Har de lov og gjøre sånn?
Vis hele sitatet...
Hva skjedde med smil og vær glad, takk for hjelpa?

§ 26.Forbrukerens krav ved mangler
Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28
b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30
c) kreve prisavslag etter § 31
d) kreve heving etter § 32
e) kreve erstatning etter § 33.
Vis hele sitatet...
a) utgår.
b) har du fått svar på at vanskelig kan la seg gjøre.
c) uaktuelt antar jeg?
d) Dette har du fått tilbud om.
e) Det er vel begrenset hva du kan kreve av erstatning her, har du lidd noen nød?

Sitat av Sterol91 Vis innlegg

Det skal også sies at det er ikke bare og bytte lykt for meg. Har jo kjøpt masse ekstrautstyr til denne lykta og mange ekstra batterier. Som nå blir ubrukelige.
Vis hele sitatet...
Du kan jo alltids forklare saken og høre med de.

§ 33.Erstatning
Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel.

Ellers er det vel bare å bytte lykt, betale den tusenlappen og være takknemlig for at du har kjøpt lykta av noen som faktisk viser kundeservice.
Sist endret av Dough; 3. desember 2020 kl. 11:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.