View Single Post
Sitat av Søvndemonen Vis innlegg
Karaktererene fra videregående har mye med andre omstendigheter enn kun bare faglige evner spør du meg.
Vis hele sitatet...
Har det mye med andre omstendigheter å gjøre?
At noe forskjellsbehandling forekommer skal jeg ikke motsi, men om du får "feil karakter" i mange fag, så er det kanskje eleven/studenten det er noe galt med.

Sitat av Søvndemonen Vis innlegg
Vet om mange som er mer kompentente på ulike områder enn de som går på mange av disse "prestisjestudiene" - de passet bare ikke inn i det firkantede utdanningssystemet på vgs.
Vis hele sitatet...
Ville disse personene ha passet inn i de "firkantede arbeidsrammene" for leger, advokater eller ingeniører da?

Hva ser du av alternative løsninger på utdanningssystemet?

Sitat av Søvndemonen Vis innlegg
Det er så utrolig mange individer som besitter så mye kunnskap innen spesifikke områder på gutterommet, men som aldri fikk/får sjangsen. Det er det triste...
Vis hele sitatet...
Ja, det er trist. Men det er ikke noe som stopper deg i å forsøke å få en jobb uten skolegang.
Problemet er nok at de fleste faktisk ikke ikke har noe håndfast å vise til (dokumentasjon på at de behersker alle minimumskrav som man får etter endt studium).

Du skriver at de aldri fikk sjansen. De hadde sjansen slik jeg ser det - de tok den bare ikke.
Ja, du må følge systemet og holde ut i X år, men det er nok den aller beste sjansen du får.
Og om du ikke holder ut, så er det kanskje ikke dette som interesserer deg likevel?
Sist endret av Grimdoc; 20. november 2020 kl. 00:17.