View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvordan vil jeg reagere den dagen det skjer? Jeg vet ikke, men jeg håper at jeg i dag ikke ville vært en av disse passive tilskuerne som du beskrev. I det minste har jeg reflektert over saken i fredstid og bestemt meg for å ikke le med. Og det er jo noe. Men for ikke altfor mange år siden hadde jeg ikke engang tenkt tanken om at det var noe jeg kanskje en dag møter. Det har helt enkelt ikke vært en problemstilling som har dukket opp på radaren min. Derfor er jeg rimelig sikker på at mitt ti år yngre alter ego hadde skuffet deg. Faen heller, kanskje han til og med gjorde akkurat det, nettopp fordi han var for blind til å se at det skjedde. At jeg ikke kan erindre å bevitnet seksuell trakassering betyr ikke at jeg har vært der da det skjedde: Det kan faktisk bety at situasjonen ble behandlet som "tre karer og en kvinne står sammen og ler av noe", for deretter forkaste inputen som uvesentlig.
Vis hele sitatet...
Men bør helt klart bli flinkere til å si i fra til andre som går over streken.
Og når bekjente eller kollegaer snaker nedlatende om jenter er det ofte man bare ler det bort
i stede for å ta avstand fra det.

At det ikke reageres på oppførsel på fest kan noen ganger forklares med at det på en slik arene
er en salig blanding av både uønsket adferd og noen som sitter å kliner og er storfornøyd med det.

Men det finnes også mange eksempler på at kvinner blir utsatt for vold og overgrep på gata og at folk går rett forbi.
Det er utilgivelig og feigt.