View Single Post
Sitat av dödskadaver Vis innlegg
veit ikke, jeg var bare nysgjerrig antar jeg. Det er jo interessant å se hvordan kvinner selv handler i slike situasjoner. Men la oss si at den hvite ridderen ikke hadde vert der da. Man veit jo ikke utfallet av den den trakaseringen du ble utsatt for dersom ikke den hvite ridder var der, ikkesant? Kanskje hadde du vert glad for det i etterkant dersom situasjonen endte i overgrep.

Som mann kjenner jeg selvfølgelig eierskap til kona mi og hun kjenner eierskap til meg på en litt anna måte fordi vi er glade i hverandre. Dette er menneskelig natur og handler ikke om at kvinner har vert mannens eiendel i generasjoner og den regla der. Det det handler om er mannens iboende instinkt for å beskytte sine nærmeste mot fysisk innvadering og overgrep. Hadde vi skulle tenkt å oppført oss likt og inneha de samme funksjonene og rollene hadde ikke moder jord skapt kvinner og menn med de fysiske og mentale forskjellene som ligger hos oss.

I det siste avsnittet ditt. Jeg er altså ikke uenig i det, men det er jo veldig situasjonsbestemt da.

For å ta TS i forsvar, så reagerte han spontant på en uoversiktlig situasjon. I enkelte situasjoner er det rett og slett ikke rom for å gå i tenkeboksen. Men at det eskalerte mer enn nødvendig med tanke på etterspillet i skogen er det ingen tvil om.
Vis hele sitatet...
Mine reaksjoner har alltid vært å stå opp for meg selv og dra ifra stedet/ignorere mannen. Når jeg var yngre, type i tidlig tenårene og midten av tenårene turte jeg ikke si noe og bare fant meg i det. Ingen gutt eller mann som redda meg da.

Vold er aldri greit. Uansett. En ørefik for å presisere et poeng, mann til mann... Ok, greit, skal ikke leke moralpoliti og perfekt kvinne med perfekte verdier her. Men grov vold er feil på alle mulige plan og måten trådstarter reagerte på er forkastelig, og jeg sier det igjen: hadde han vært typen min så hadde det vært dumpegrunn.