View Single Post
Sitat av billigbil Vis innlegg
Hva faen er det som skjer? Er jeg i mindretall som mener at grov vold IKKE er en korrekt reaksjon på beføling av puppene på fest? Er det sånn at man blir mer skadet psykisk av å bli befølt, enn å bli banka "gul og blå"

Får bare håpe han som klår ikke har våpen han mener det er det rette å bruke når man blir angrepet.
Vis hele sitatet...
Les hva jeg skrev i mitt første innlegg her i tråden så ser du mitt standpunkt. Det er idiotisk å reagere med vold, grov eller ei. Jeg vet ellers ikke hva du fabler om, og du forsto tilsynelatende ikke hva jeg mente heller.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg tror ikke vi kommer noen vei med å analysere potensielle motiver for å reagere på krenkelser. Vi får vel heller bare være glade om noen reagerer og markerer at slikt ikke er greit?

Og jeg tror ikke nødvendigvis at folk som reagerer slik ts gjorde reagerer fordi DE føler seg krenket fordi det skjedde med deres kjæreste. Jeg tror nok det reaksjonen kan være en direkte handling som blir utført i affekt over krenkelsen, at det bare blir en automatisk respons uten at tenkehjernen er koblet på. Men egentlig så spiller det vel liten rolle hva som er motivet? Reaksjonen i seg selv markerer både til den som tafser, alle rundt som ser på og kanskje ler, samt den som ble tafset på at dette var helt feil og at sånn oppførsel faktisk ikke blir tolerert. Og det må vel være det viktigste, at det blir markert at slikt blir tatt avstand fra?
Vis hele sitatet...
Du har et poeng, problemet er bare at når motivet/grunnen til reaksjonen er uklar, så lærer ikke nødvendigvis vedkommende som har krenket andre hva som er galt eller riktig.
Sist endret av Medusa; 12. november 2020 kl. 22:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.