View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Mulig jeg er naiv, eller bare har andre referansepunkt. Men jeg har alltid reagert negativt på tasfing. Forresten ikke bare tafsing men også mer subtile krenkelser eller folk som bare mangler antenner og som står og snakker til deg helt kloss inntil når det er plenty med space rundt. Da kjenner jeg at de er innenfor min sfære og jeg må markere, enten ved å ta et skritt til siden, bakover eller ved å bare gå. Og slikt gjør jo ikke folk med overlegg, de bare skjønner ikke at det er normalt å holde litt avstand til andre mennesker.

Tenk deg hvordan det var om fremmede, en kollega eller direktøren kom bort på festen og startet med å klå deg på balla og stryke deg opp låret. Du hadde reagert du også? Et kjapt slag midt i fjeset ville vært helt ok da? Eller i det minste en real bitch slap?

Jeg vet jo selvsagt ikke hva andre tenker og føler om dette, men jeg har nå i det minste ikke sett at menn jeg kjenner oppfører seg på apekatter, tafser eller krenker andre mennesker. Kan hende jeg er litt for lite oppmerksom på sånt, eller at de faktisk ikke driver på med sånt. Jeg har jo sett rare episoder jeg også. I do kø på nattklubber, i baren på uteplasser. At noen går over streken men det er som sagt ikke noen jeg kjenner som har holdt på slik. Og jeg har også sett at feks bartender eller vakter reagerer direkt på slik oppførsel og kaster ut slike gjester.

Nei, jeg tror ikke jeg ville klart å få frem et eneste lite skjevt glis om jeg så at noen i min krets krenket andre. Jeg ville definitivt ikke ledd av det, og jeg ville helt klart ikke bagatellisert opptrinnet eller tenkt at "fyren er jo bare litt full". For krenkelser er grenseoverskrdning og det er helt feil.
Vis hele sitatet...
Det er bra du syns det. Håper du aktivt også jobber mot slike holdninger, jeg går ut ifra at du er menn og det er kun menn som kan "fikse" dette. Vi kvinner gjør det vi kan men vi når jo ikke frem, uansett hvor mange teskjeer vi gir.