View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forstår perspektivet ditt og er i bunn og grunn enig for jeg tror ikke at totalt anarki er noen god løsning. Men i saker hvor systemet ikke fungerer som det er tiltenkt må alternative straffer til verks er min mening. Overgrep er blandt de minst prioriterte sakene hos politiet, sakene med minst straffeprosent (1 av 100 anmeldte blir dømt) og pedofile går nesten alltid i et mønster hvor de fortsetter å utøve overgrep etter endt soning fordi risikoen for å bli tatt er kjempe lav, veldig få barn klarer å anmelde eller i det hele tatt forstå at de har vært med på et overgrep før 30 år senere når lovbruddet er foreldet, risiko for å bli dømt er lav selvom man er anmeldt og straffene er kjempekorte. Da tenker vel mange pedoer at risken er verdt å ta igjen og særlig om de har oppbacking fra andre pedofile i nettverk og sosiale grupper på nettet.. Når loven ikke er effektiv er det etter min mening innafor å ta loven i egne hender i saker som handler om overgrep men det betyr ikke at jeg syns at alle som gjør noe galt skal få juling. Allikevel tror jeg de fleste her inne hadde vært positive til å ta en som hadde foregrepet seg på egne barn eller seg selv..
Vis hele sitatet...
I denne saken var han jo allerede dømt. Så her er det ikke snakk om en sak med en overgriper som går løs fordi politiet henla saken. Her gjelder det en tidligere straffedømt - men slik jeg leser det har han blitt gitt juling (og ranet) fordi straffen var tydeligvis ikke nok i følge dem. Og jeg kan på en måte forstå hvorfor folk føler det sånn. For jeg tror ikke det finnes en straff streng nok til at man vil føle rettferdighet når slike handlinger skjer. Men selvjustis og mer vold er ikke løsningen.

Slike saker er komplekse og vanskelige - og at det er mange som ikke blir dømt blir en litt annen diskusjon. Tenker det passer seg litt bedre i en annen tråd. Greit å gå for mye vekk fra temaet her. (som er vold mot en tidligere straffedømt)
Sist endret av etse; 1. november 2020 kl. 21:46.