View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av etse Vis innlegg
Et samfunn hvor det er sett på som greit at privatpersonen utover vold mot andre høres ikke ut som et samfunn vi burde streve for å leve i. Jeg ser veldig fort hvor mye problemer det kan skape. Tror på ingen måte det fører noe godt ut av det.
Vis hele sitatet...
Forstår perspektivet ditt og er i bunn og grunn enig for jeg tror ikke at totalt anarki er noen god løsning. Men i saker hvor systemet ikke fungerer som det er tiltenkt må alternative straffer til verks er min mening. Overgrep er blandt de minst prioriterte sakene hos politiet, sakene med minst straffeprosent (1 av 100 anmeldte blir dømt) og pedofile går nesten alltid i et mønster hvor de fortsetter å utøve overgrep etter endt soning fordi risikoen for å bli tatt er kjempe lav, veldig få barn klarer å anmelde eller i det hele tatt forstå at de har vært med på et overgrep før 30 år senere når lovbruddet er foreldet, risiko for å bli dømt er lav selvom man er anmeldt og straffene er kjempekorte. Da tenker vel mange pedoer at risken er verdt å ta igjen og særlig om de har oppbacking fra andre pedofile i nettverk og sosiale grupper på nettet.. Når loven ikke er effektiv er det etter min mening innafor å ta loven i egne hender i saker som handler om overgrep men det betyr ikke at jeg syns at alle som gjør noe galt skal få juling. Allikevel tror jeg de fleste her inne hadde vært positive til å ta en som hadde foregrepet seg på egne barn eller seg selv..