View Single Post
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Var helt lik før. Men plutselig en dag satt jeg der og så noen bli halshugd på video, og etter det så klarer jeg ikke å se på sånt lenger. Kunne sitte i timesvis før. Det brant seg helt fast i netthinna og jeg klarte ikke å la være å tenke på det. Vil ikke si jeg fikk ptsd av det, men ett eller annet har ihvertfall skjedd oppi toppen.
Vis hele sitatet...
Samme erfaring her også, som flere andre her i tråden ...

Sitat av Bær Vis innlegg
Dette minner meg på rotten.com, der jeg og venner så bilder av knuste hoder, oppsvulmede drukningsoffere og avsprengte kropper. Vi var antagelig rundt ti år gamle. Regner med at dette er en relativt normal del av det å vokse opp, både nå og da.
Vis hele sitatet...
Jepp. Halve klassen satt og så på sånt på PCen i klasserommet på barneskolen, som om det var 123spill.no eller en annen tegnefilm, og selvfølgelig også hjemme på kveldstid. Har ikke vært noen storkonsument, altså, kanskje omtrent én video i året i snitt, etter at jeg fylte 14.

Har alltid syntes det var fælt, og har aldri funnet glede i det, men nysgjerrigheten var sterk, spesielt på videoer som ble omtalt i media, og det gikk aldri virkelig inn på meg. Jeg tenkte alltid på meg selv som «herdet av internett». Helt til en dag, godt opp i 20-årene, da jeg valgte å se en video som ble omtalt i mediene. Den var direkte grusom, jeg ble så kvalm at jeg holdt på å spy, og bildene plagde meg i lang, lang tid. Innimellom flasher bildene fortsatt over netthinnen, og jeg prøver så godt jeg kan å tenke på noe annet så fort som mulig. Etter den videoen har jeg unngått alt av gore fullstendig. Selv ultraprofilerte videoer som den TS snakker om, unngår jeg helt. Tror aldri jeg kommer til å se noe sånt igjen i hele mitt liv, og det er jeg egentlig glad for nå. Det kan være nyttig å være «herdet», men det er litt greit å være på bølgelengde med resten av normale mennesker i samfunnet også en gang i blant.