View Single Post
Altså, jeg regner med alle som får medisin generelt, men særlig a/b-preps der man må være litt taktisk tidvis - kan se på helsenorge om den aktuelle medisinen står som "fast" eller kur når man har trykt inn på den.

Hvis de bare er vikarer for en kort periode, så skal ikke de inn og overstyre en fast medisin foreskrevet av en lege som kjenner vedkommende godt - uten klare fyfy-tegn ; som "mista medisinen etter uttak" eller forsøk på å endre pakning/styrke på preparatet.

En vikar kan fucke opp hele medisinlista di om den vil, men du slår i bordet og tar med deg folk fra kommune/nav/whatever.

Jeg har nettopp hatt meg en runde med ei som begynte som vikar da fastlege gikk i permisjon pga. syk samboer. Og hu likte aaaldri at jeg fikk lyrica og apodorm og til og med 20 xanor en gang i blandt - så med svetten sildrende panisk fra panna mens hodet chantet "BEKJEMP AVHENGIGHETEN!! selv om pasienten vedgår han er lavdoseavhengig men aldri har feil eller misbrukt noe foreskrevet, søren da ; en ressurssterk pasient, frisk nok til å fighte "

Noe sånt, og nå ranta jeg bare ivei altså =)