View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Jo, det er ei elendig samanlikning.

Kva er det du vil bruke pistol til, heime, i det daglege? Eg bruker kniver og økser dagleg, men har til no ikkje drepe stort meir enn insekt med nokon av delene.
Vis hele sitatet...
Er ikke det at jeg har behov for pistol i det daglige. Det at du ikke har tenkt å drepe mere enn et innsekt betyr ikke at alle har det sånn.
Gjenstander i det daglige har jeg inntrykk av at oftere er brukt til drap enn skytevåpen og er stort sett lettere tilgjengelig over hele huset.
Det å skyte med en pistol å faktisk treffe er heller ikke bare bare og de fleste pistoler i kriminelle miljøer er vell heller ikke skutt inn så hadde blitt mere redd for en kniv/balltre osv. M.m det er ei hagle på kloss hold.
De jeg kjenner som har ulovlige skytevåpen er medlem av godkjent klubb, de er knapt på skytetrening osv de har heller ikke behov for å drepe noen.
Det at jeg har pistol (noe jeg ikke har enda) betyr ikke at jeg har lyst til å drepe noen. Norge er ganske langt opp på våpen per innbygger pga jakt tradisjoner, leste en plass at de var over USA også uten at jeg har noe kilder på stående fot.
Sist endret av NokErNok; 5. oktober 2020 kl. 14:51.