View Single Post
Sitat av Hamacho Vis innlegg
Hvis det du sier er at du ikke ser noe flein der tror jeg nesten jeg på begynne å lære på nytt. Da tror jeg ikke jeg vet hvordan en spiss fleinsopp ser ut.

Men uten noe tull nå. Personlig, ser jeg masse flein der. Ja, noen er unge og til dels utydelig men preger fremdeles så å si alle de karakteristiske kjennetegnene. Takk for kritisismen, ska gå frem mer varsomt og nekte identifisering før jeg får helst klare bilder. Kunne du utdypt hvorfor du mener det ikke er flein der? Må da være en annen logisk forklaring på hvorfor han ikke fikk noe effekt.


—————————————————————————

Edit: Du skrev at du «kokte» dem? Virkestoffene vil bli ødelagt og brytes ned ved varme. Kanskje dette kan ha noe med det å gjøre?
Vis hele sitatet...
Jeg ser flere sopper som ligner flein. Poenget er at bildet er alt for uklart til å identifisere med sikkerhet, vært fall for min del. Selv om noe ligner noe betyr det ikke at det er det.
Det er på ingen måte ment personelig. Jeg selv har 8 års erfaring med plukking, og synes generelt det er vanskelig å indentifisere uten at bildene er veldig gode. Det er noe annet om man faktisk kan se i virkeligheten.

Om man står på antideppressiva, eller antipsykotika kan det forklare, gitt at alle soppene faktisk er flein. Skal en god del koking til for å ødlegge alt av virkestoff, et oppkok er uproblematisk.
Sist endret av Passiv; 25. september 2020 kl. 16:58.