View Single Post
Sitat av Depressiv_speed Vis innlegg
Jeg har opplevd å ha lange hypomane episoder mellom depresjonene. Jeg går liksom fra å være et ess til å bli fullstendig vrak. Kontrastene er helt vanvittige.
Vis hele sitatet...
Er sånn selv (ikke blitt utredet eller har fått noen offisiell diagnose. Har mistenkt at jeg er mildt Bipolar i 5-6 år, men aner ikke hvilken type mine symptomer matcher), men det er så mild hypomani og selv om depresjonene og tungsinnet suger er det tålelig, jeg er vandt til det og vet det er midlertidig. Det er bare å stå i det, for det er ikke så jævlig ille, for min del.
Å være mildt hypoman (hypomanisk?) er jo dessuten en helt fantastisk følelse! Jeg får masse energi, samtidig som jeg fint klarer å ta hensyn til de rundt meg og holde meg i skinnet i forhold til pengebruk og alt det andre som følger med. Selv om

Har ikke lest så mye, men ser brukernavnet ditt er "Depressiv_speed". Om jeg bruker amfamin + piller (som igjen blir til opiater, pils på byen og generelt brukes alle pengene opp i løpet av den hypomane fasen min) blir de hypomane periodene ganske drøye. Varer fort 1-2 måneder, det blir lite søvn og jeg føler meg helt fantastisk helt før jeg brenner ut og kræsjer i en måned.
Da er er det depresjon i senga, absolutt alt vanskelig, motivasjon er ikkeeksisterende i et par uker før det går seg til etter en måneds tid.

Bipolar + rusmisbruker er en ekstremt dårlig kombinasjon
Spesielt alkohol, kokain, amfetamin og piller.
Det finnes dog piller som brukes som medisin for Bipolare.

Bb
Sist endret av krystallkongen; 20. september 2020 kl. 21:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.