View Single Post
Sitat av celtseus Vis innlegg
Okei dere, kanskje bli enig om at dere er uenige? Personlig må jeg si meg enig i Eyeamare og Mefibon sine poenger, det gjør ingen skade å straffeforfølge og dømme flere overgripere. Er kjent med viktigheten av samtykkeloven gjennom partiet mitt og blandt annet søstera mi sitt tilfelle og syns de burde få høyere straffer, selvom forslaget til Høyre om 50 år for uspesifisert grov kriminalitet har mange negative fallgruver HVIS den øker strafferammen i andre saker hvor det ikke er hensiktsmessig.
Vis hele sitatet...
Hvis du faktisk er politisk engasjert i å endre straffeloven, så hadde jeg vært interessert i hva du og partiet ditt mener om den gruppen voldtektsofre jeg nevner. Jeg er redd deres forslag eksluderer denne veldig sårbare gruppen. Jeg blir glad hvis jeg tar feil og vil støtte dere hvis dere overbeviser meg om det. Men det faktum at samtykkelovens forkjempere så langt konsekvent nekter å svare på hvordan denne gruppen blir ivaretatt, så frykter jeg at dere ofrer dem for en symbolsak. Det bekymrer meg veldig.

Hvis du er engasjert i denne saken på ekte og ikke bare opptatt av å ha den korrekte holdningen i partiet ditt, så håper jeg du svarer på det spørsmålet.
Sist endret av *pi; 8. september 2020 kl. 13:32.