View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av storetårn Vis innlegg
Noen som har noe erfaring i disse miljøene eller venner som følger redpill religiøst som kunne gitt meg litt innblikk eventuelt en redpiller selv kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja. Redpill, pua og lignende har gjort meg mye mer ettertraktet av det motsatte kjønn og er å anbefale.

Sitat av storetårn Vis innlegg
Kom til å tenke litt på disse bitre redpill folkene som mener de har funnet "sannheten" om damer egentlig for det meste bare er Incels som bruker redpill/Mgtow som et skalkeskjul for Inceldom.
Vis hele sitatet...
Tja. Har ligget med ett tresifret antall damer og har samboer så jeg vet ikke om betegnelsen Incel passer så bra. Tror ironisk nok mann finner flest incels blant mannlige feminister og deres like og at det er ideene deres som er det ekte skalkesjulet.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor skal vi anta at redpillsa har rett?
Vis hele sitatet...
Mange av ideene som frontes er ideer om menneskelig psykologi. Det er testbare hypoteser som man kan finne ut sannhetsgehalten av ved å prøve å oppføre seg på den ene eller andre måten i det virkelige liv eller ved å slå opp i vitenskapelig litteratur.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
og at et samliv egentlig er en pågående konflikt som må vinnes med makt og list.
Vis hele sitatet...
Her er jeg litt enig i at redpillerene er unyanserte. Samtidig er det noen interresante perspektiver på moderne parrdynamik som tas opp. Når menn gjerne må gå år uten sex eller nærhet fra det motsatte kjønn dersom det skulle bli slutt gjør det, i en del forhold, at kostnaden ved ett brudd er langt større for den mannlige parten i forholdet. Det tror jeg kan gi en dynamikk i mange forhold der interessene til den ene parten blir ivaretatt i større grad enn interessene til den andre. Det kan sammenlignes litt med den situasjonen kvinner var i på femtitallet der ett brudd ville ha langt større økonomiske konsekvenser enn det ville hatt for menn.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Red pill blir omtalt som en filosofi for kvinnefiendtlige menn som ikke forstår seg på damer, og inkludert i den filosofien går mange så langt som å mene at samfunnet er anti-menn mens damene påståelig er de som får fordeler og høyere status. Det er mildt sagt en temmelig vrangforestilt oppfatning.
Vis hele sitatet...
Det går mer på att kvinner og ressursterke menn har felles interesse av å rævkjøre menn på bunnen. Det er fullstendig irrelevant for en fattig mann at Røkke er rik.