View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg har ikke uttalt meg om hvorvidt akkurat disse varslerne har blitt hetset (forstår heller ikke hvorfor kommentarfelt og sosiale medier ikke skal telle når vi vurderer belastning), jeg sier at det er helt vanlig at varslere blir det. Da gruer man seg vel for å varsle, man vet jo faktisk ikke om man er en av dem som slipper unna.

Og du snakker om å miste verv, det er jo ikke det det går ut på. Hvis hun hadde laget litt småhelvete mot ledelsen sin som 18-åring, tror du det er mer eller mindre sannsynlig at hun hadde blitt satset på i partiet da? Helt ærlig? Hvis jeg hadde rapportert lederen for firmaet som finansierte prosjektet jeg ledet for tafsing, tror du det er mer eller mindre sannsynlig at det prosjektet hadde fått penger neste år? Man får ikke sparken fordi man varsler, men du er bra naiv hvis du ikke tror det har konsekvenser. For å si det sånn, hadde det vært enkelt, uproblematisk og trygt å varsle så hadde folk vanligvis gjort det.
Vis hele sitatet...
Nå diskuterer vi en spesifikk sak med flere spesifikke personer involvert som skjedde i en tid hvor dette ble tatt veldig på alvor, flere her sier det er så hardt for disse varslerne, men ingen kan vise til at det har fått konsekvenser for dem, inkluder deg selv.
Og du bruker det som argument for din mening om hvorfor det siste varselet ikke kom sammen med de andre, noe som ikke gir mening dersom varslene ikke fikk konsekvenser for dem.

Når det kommer til kommentarfelt o.l så blir man hetset bare man er i live og er involvert i en sak derfor anser jeg ikke det som reell hetsing (det er feil ordlegging, men du skjønner kanskje hva jeg mener). Kommer det private meldinger som er krenkende eller trusler så er jo det noe helt annet.

Det virker for meg som at det som skjedde i det siste varselet ikke var så farlig så lenge han ikke fikk en lederstilling og da virker det hele personlig motivert og ikke saklig eller en jakt på rettferdighet.
Når det på toppen av dette kommer antydninger om at person nummer 2 blir truet med varsler om denne personen blir leder så er det enda et hint om at det er personlige agendaer ute å går og ikke et ønske om at saken blir ordnet opp.

"Jeg skal ikke si noe så lenge xxxx ikke blir leder", det blir for dumt og dersom det stemmer så er det et angrep på demokratiet vårt.