View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Mulig jeg ikke henger på de samme stedene som deg, og jeg håper ikke du snakker om kommentarfeltet til VG for det er virkelig ikke representativt. Men jeg har inntrykk av at varslerne har blitt greit behandlet i offentligheten. Men mulig jeg tar feil.

Jeg forstår fortsatt ikke hvor det ikke var viktig å stå frem i 2018, jo flere jo bedre og medietrykket ville blitt mindre på henne som individ, men det er det uansett bare hun som vet. Men jeg synes det lukter litt rart.

Og det å gi han lederansvar er ikke det samme som å si at det han gjorde var greit, nå må du gi deg..
Med den holdningen er vi alle skyldige resten av livet for alt vi har gjort tidligere.
Som jeg sa så hadde jeg skjønt det dersom det var en ny sak, hele denne saken er som dratt ut av en episode med hotell Cæsar, hvor noen sitter å sparer på dritt som de kan bruke senere.
Vis hele sitatet...
Da har du ikke fulgt med. Nei det sender ikke et signal om at "vi alle er skyldige resten av livet for ting vi har gjort tidligere", det er ikke det som er tilfellet her engang. Det dreier seg om en grenseoverskridende og uakseptabel oppførsel som har vært den han er og har oppført seg som i mange ti-år. Da er det et holdningsproblem i kjernen i han som menneske, og ikke en feil begått én gang. Sånne holdninger skal vi ikke akseptere i samfunnet. Å gi tilbake maktposisjonen til noen som har misbrukt sin maktposisjon til å forsøke å forsøke å presse de på bunnen i hierarkiet til seksuelle ting de ikke vil, eller i det hele tatt har misbrukt maktposisjonen sin sender utvilsomt et signal om at sånn oppførsel må tolereres og aksepteres fordi makta og stillingen består. Å sammenligne det med hotell cæsar og drama dratt ut av proposisjoner viser at du ikke har skjønt hva det handler om i det hele tatt.

Sitat av bennnern Vis innlegg
Mannen er beskyldt å strekke ut hånda å se på noen og for å ha hånden på låret til noen for ett halvt tiår siden. De konkrete sakene som kom fram i denne runden er helt latterlige bagateller som det er helt utrolig at voksne mennesker går rundt å synes synd på seg selv for å ha opplevd. Om man ikke klarer å forholde seg til noen seks år etter at de har prøvd seg på en fest burde mann rett og slett manne seg opp å få seg ett sett med mandige baller.
Vis hele sitatet...
Du har heller ikke skjønt en dritt. Han har begått overgrep, tvangsklina, holdt fast/sperret for å kunne komme seg enkelt unna og befølt. Han har gjort dette mot kolleger som er langt under han i status og maktposisjon, som gjør at det er enda mer ubehagelig og uakseptabelt enn et ordinært tilfelle mellom to tilfeldige personer i lik maktbalanse.