View Single Post
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Enig, veldig kult skjema-oppsett.
Vis hele sitatet...
Takk, brukte flere timer på å fikse printeren i forkant også!

Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Men når det er sagt - når du finner såpass mye av denne soppen
du har funnet her [...] da indikerer det
at det er gode forhold for andre beitemarkssopper. Så det er bare
å lete litt mer grundig, inni gresstuer, i nærheten av disse andre
soppene.
Vis hele sitatet...
Det var det som var så utgjort! Jeg fant alle mulige slags småsopper, sikkert alle forvekslingsartene til fleinsoppen, men kunne ikke finne en eneste bombesikker flein! Men vokser de gjerne inne i eller tildekket av gresstuer? For det var haugevis av tuer, og jeg så ekstra godt etter rundt dem, men jeg løftet ikke på gresset eller noe.

Sitat av PVestlandia Vis innlegg
(ser ut som sitronkragesopp)
Vis hele sitatet...
Kan det være noe annet enn sitronkragesopp? Googlet dem, og jeg syntes ikke de var så like? Soppene mine mangler krager (eller er de bare vanskelige å se?), og dessuten plukket jeg dem ikke rett fra gjødselen, der det står at de vokser?

Sitat av Dartrix Vis innlegg
Ja var jo MENGDER av den soppen der. En bragd i seg selv.
Vis hele sitatet...
Lol, det er da i det minste noe

Sitat av Dartrix Vis innlegg
Lykke til videre på jakten! Og som flere har sagt her inne, når du finner flein, så finner du flein. Du skjønner det. Tekstur, konsistens, o.l. Da tar du så og si aldri feil igjen.
Vis hele sitatet...
Du har rett, som jeg skrev så plukket jeg dem for noen år siden, og da hadde jeg en slags aha-opplevelse! Men det er så lenge siden, og jeg plukket bare den ene gangen, så hjertet mitt sa nei til at jeg hadde plukket flein denne gangen, men hjernen sa... kanskje!