View Single Post
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er fordi du ikke helt forstår disse referanseverdiene. En gutt på 22 år skal ikke ha like mye østrogen i kroppen som en 60 åring. Referanseverdiene her kommer ofte av at de tar gjennomsnittet av alle personene i det kjønnet i alle aldre.

Referanseverdier stemmer ofte helt ok, men i enkelte tilfeller kan det være en idè å analysere de nærmere hvis man tenker at problemet er relatert til det.



Men du veier jo 90 kilo? På 187 er det endel. Jeg er like høy som deg, men veier litt mer. Vår muskelmasse kan ikke sammenliknes da jeg er på hormoner men det finnes da grenser.

Du beskriver deg selv som:
- Lite muskelmasse på overkroppen
- Relativt høy fettprosent, spesielt steder der du ikke ønsker det.
- Fettprosenten er omtrent lik uavhengig om du går ned 20 kilo eller ikke.

Men du får også fram følgende:
- Du er relativt slank
- Drevet med idrett i 10 år+ / Trener styrke
- Tydeligvis gjør du ikke så mye feil på verken matfronten eller treningsfronten.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette bildet. Ting peker jo mot body dysmorphia som er en psykisk sykdom. Høyt østrogen kan kødde med psyken men jeg vil ikke hoppe til den konklusjonen heller.
Vis hele sitatet...
Joda, men jo mer fett på kroppen din, jo mer østrogen lager den. Så jo feitere, jo mer østrogen. Så en helt naturlig årsak her kan være at TS må ned noen kilo rett og slett.