View Single Post
Slik jeg forstod det med blodet var det vanskelig om ikke helt umulig å fastsette dato eller årstall for blodet. I en familie med flere barn som har holdt til i hva 30-40 år i samme hus så skal det vel godt gjøres at det ikke finnes spor etter blod? Og klart, om minstemann har skjært seg i tommelen og sølt blod i kjøkkenet og i gangen på vei til badet så har selvsagt blodet blitt vasket bort.

Kanskje burde politiet ha droppet alle mistanker helt fullstendig og forsøkt å starte helt på nytt, se saken med nye øyne, gå gjennom saken detalj for detalj? Det virker som det er så mye som skulle og burde vært gjort langt tidligere fra politiets side at det vanskeliggjør saken. Det ser ikke ut til at det kommer noen tilståelser i denne saken, ingen vitner har bidratt med opplysninger som har løst saken og og fortsette å spørre ut folk så lang tid etterpå hva løser det?

Hva om de startet fra bunn av, kun brukte tause vitner, fysiske spor som de jo må ha i tonnesvis så lenge som de har gransket boligen til Hagen. Med tause vitner så tenker jeg spor som mobilspor, bompasseringer, video, etc. I alt materialet politiet besitter er kanskje gjerningsmannen eller mennene. Men om det politiet er forutinntatt og ser etter bevis som peker i en bestemt retning så overser de kanskje viktig spor?

I det minste alle mobilmaster og kameraer i umiddelbar nærhet må jo ha blitt tappet for data og metadata? Hva med bompasseringer? Hvor langt unna huset har de data fra bompasseringer? Hva med biltyverier, leiebiler, både i norge og våre nærmeste naboland? Det er jo observert en spesiell biltype i området såvidt jeg husker, om det var en stasjonsvogn eller varevogn eller sedan er jo det samme, men kanskje kan det samstilles med stjålne biler i samme kategori, el leiebiler?

Hovedmistenkte har alibi nok til gå fri, det må en kunne forvente. Basert på videobevis fra arbeidsplass, mobildata, familie etc. Da må de vel enten forsøke å knekke alibiene eller søke etter en ny hovedmistenkt?