View Single Post
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
183
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Nei, mente ikke at du ikke skal ha venner. Det er sunt og trivelig å ha venner. Enda bedre er det dersom du har venner som utfordrer deg mentalt, prøver å løfte deg opp, er genuint opptatt av at du har det bra og har en generelt positiv påvirkning på deg. Har de folkene du henger med nå slike egenskaper?

Det jeg mente med å bli et autentisk individ er at du, til tross for å ha venner, følger din egen sti. Ikke bare blindt adopterer deres livsstil, klesstil, oppførsel osv. Rett og slett lar være å imitere dem. Jeg skjønner at det frister, spesielt når du enda ikke har funnet deg selv - men det er nettopp derfor du er så sårbar for skadelig påvirkning. Finn ut av hvem du er selv, ikke la andre fortelle deg det, hverken "gangstere", foreldrene dine eller IS . Og det vil ta tid, fra måneder til år, det varierer fra person til person, og du er enda veldig ung.

Et nyttig tips når det kommer til søken - begrens rusbruken, det bremser din egen utvikling så til de grader. Jeg har møtt så mange mennesker som til tross for å være i 30-og 40-årsalderen ikke vet hva de vil gjøre med livet og er fortsatt 18-20 år i hodet. Fellesnevneren for disse er tilnærmet konstant rus og redsel for å prøve noe nytt.
Vis hele sitatet...
Har ikke tatt noe ulovlig rusmidler på over 3 måneder nå. Tenker jeg holder meg til alkohol litt her og der, hasj en sjelden gang, xtc hvis jeg skal sikkelig feire noe.

Skal sakte men sikkert prøve å bli mer meg selv.