View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Rent bortsett fra noen suspekte råd over, ville jeg oppmuntret til et par ting på generell basis:

- Ikke vei deg daglig. Variasjoner fra dag til dag gjør at det er lite hensiktsmessig. En mulighet er f.eks. 2-3 faste veiedager i uka.

- Tell kalorier - hvis du følger det faste oppsettet over vil det være en relativt smal sak. Det finnes fine apps til dette (LoseIt, Lifesum, m.fl) og de gir deg gjerne mulighet til å logge vekt osv. også.

- Vær obs på at hastigheten på vekttapet går litt nedover etter hvert. Du har fått en ekstremt bra start, og det viktige er å ikke bli paranoid hvis farten avtar.

- Prøv å få kontroll over alkoholinntak (beklager at jeg gjentar dette for ørtende gang i tråden ) - om ikke mengde, så i hvert fall form. Øl blir ofte sammenliknet med flytende brød, og selv om det beste er å kutte ned punktum, er det likevel en god idé å bytte til en mindre kaloriintensiv drikk hvis selve reduksjonen blir for vanskelig.

Alkohol er ganske kaloririke saker, det er vanskelig å komme unna. En "enhet" ren alkohol er på rett oppunder 100kcal i seg selv! Etter at jeg begynte på slankekjøret har jeg tydd mer til vin, og drinker basert på sprit og kalorifattig blandevann. Du må avgjøre selv om det virker som en god idé hvis du allerede sliter med kontrollen.

Husk: du har tid. Greier du å holde deg til denne måltidsplanen, vil jeg tro du har det i deg å få styringen på dette, på sikt. Har du prøvd å systematisere (heller enn å begrense) inntaket?
Sist endret av robhol; 9. juli 2020 kl. 17:14.