Tråd: Universet
View Single Post
Sitat av makkalatte Vis innlegg
Tegn og beskjeder har ført meg til hvor jeg er i dag, å det har bestandig fikset seg for meg, noen sier jeg har flaks, men jeg er venn med universet, det leker litt med hodet ditt, det har humor, det elsker deg. Vi er universet selv som blir bevist på att vi er universet.
The pattern is in the pattern!
Vis hele sitatet...
Igjen kjenner jeg meg igjen i tankegangen din og oppfattelsen av Universets intelligens. Kan hende det er sant, men kan man virkelig være 100 % sikker på det? Jeg lener meg mot at psykedelika har økt vår følsomhet for å se mønstre (både der det virkelig er mønster og der den faktisk ikke finnes). Noen av egenskapene til psykedelika er å øke mønstergjenkjenning og suggestibility - derav mer åpenhet for nye perspektiver og ideer. Det er derfor mange psykedelikabrukere blir til hinduister, kultmedlemmer, konspirasjonsteoretikere, ser sannhet i Ancient Aliens på History channel o.l.

Din oppgave er å skille hva som plausibelt kan være sant og det som, etter nøyere refleksjon, ikke har noe grunnlag. Psykedelika bare åpner deg opp, det gir deg ingen definitive svar. Du må tenke mer kritisk!