View Single Post
Om TH faktisk er skyldig så vil jeg påstå at med å tilby dusør på dette tidspunktet og samtidig ta imot tips direkte har slått Politiet sjakk matt! TH har nå kontroll på tips og kan filtrere hva som sendes videre til Politiet. Hans egen advokat er taushetsbelagt (https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-v...ker-1.14999657) mot sin egen klient hvilke beviser Politiet har mot TH. Anonyme tips skjer hele tiden... Og når det kommer til hans påståtte manglende forståelse av kryptopenger vil jeg mene det er helt naturlig at han som investor i moderne tider har satt seg inn i nettopp dette.

Det poengteres med mye vekt på hans alder at han derfor ikke kan ha gjennomført dette. Jeg argumenterer med det motsatte. Dette er en voksen og livserfaren mann som fremstår svært intelligent og rasjonell. At med ressurser kommer tilgang til nettverk. Tja, hvorfor ikke? Som med alt annet man gjerne får servert i aviser blir mye spekulativt men morsomt å lage teorier med.

La oss dra en Hollywood. Man planlegger å kvitte seg med sin partner på et eller annet vis. "Kidnapping" ble en god ide og selvsagt kryptopenger som utbetaling. Planlegger dette sammen med et familiemedlem som du og andre stoler på. Så etter å ha satt seg inn i kryptopenger selv iverksettes det kontakt med en "kryptoekspert". Her sikrer man seg at møtene blir loggført og gjerne med andre tilstede. Så dreper man partneren sin og reiser på jobb. På et vis får man partneren sin telefon til å ringe nettopp dette familiemedlemmet som selvsagt "svarer" og holder linjen åpen lenge nok til å virke autenstisk. Dermed "lever" partneren slik at enn selv er utenfor mistanke fordi man da er på jobb. Så potensielt kan partneren vært død hele natten.