View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Folk må jo ha en overbevisning. Min holdning er at de aller fleste mennesker er dypt vakre, intelligente og istand til å både filosofere og lede, gitt anledning. Hva er det som driver folk til å kjefte, korrigere, oppdra, totalt fremmede, med de hardeste ord, og med en tøddel av det totale bildet om personen? Jeg har prøvd å gjøre det lett for folk å peke på sin egen utilstrekkelighet, komme med sitt resonnement, med å peke på at jeg selv gjør det ut av sinne, for å "straffe", og jeg pekte generelt på oppvekst og foreldre, som klart har har betydning for meg ihvertfall for hva jeg ser på som "god og ond skam", god og ond kjefting, hva kjefting _er_ på sitt dypeste.

Så hva er det som driver folk? Hvis det ikke er skummelt å innrømme - fordi jeg da som er i stand til å konstruere og gi disse tankene - også sier at jeg kan gå på den smellen, og selv mener at det er "feil krefter" som driver en sånn reaksjon, og som også mangler totalt forankring i de idealene vi vanligvis ønsker å fremstille oss som proponenter for, som fks at noe kan bevises eller sies å være en positiv drivkraft i større forstand, at man kan peke på hva konsekvensene av det ikke kan være

Hva om kjeft bare er en jævla løgn, som kun videreføres via kjeftende foreldre og ens egen manglende evne til å se hva kjeften egentlig er?