View Single Post
Sitat av Drift Vis innlegg
Det er greit å være kritisk, men å komme med eksempler som at hun sitter bevisstløs med en sprøyte i arma med barna tilstede? Hvor kom det fra liksom?
Vis hele sitatet...
Det var jeg som skrev det, og jeg sa aldri at det var et eksempel på hva hun drev med. Det begynte med at hun selv skrev at om det så hadde vært heroin så hadde det ikke vært noe ille for barna at mor tok heroin fordi faren var ok. Jeg reagerte på den holdningen. Siterer korrespondansen:

Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Og om det så hadde vært heroin og alt som enkelte her påstår så har da barna mine en pappa som er helt ordentlig med god stilling*snip*
Vis hele sitatet...
Jeg skriver så sitatet om heroin du tydeligvis har misforstått: (klikk på sitatboksen for å se hele innlegget)

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Det er urelevant og helt uviktig i denne forbindelsen at du har investert i bolig og spiser sunt til middag og what not men du prøver å ufarliggjøre at foreldre ruser seg og det er vel det folk reagerer på. Du sier faktisk at du ikke skjønner hvorfor det skulle ha noe å si for barna og foreldreretten din om du så fortsatt var avhengig av heroin "fordi den andre forelderen er helt ordentlig"! Wtf for en sjuk holdning er det? Tror du det er kult å finne muttern sin rusa med sprøyta i armen og at det går vel greit så lenge man har en pappa som tar en med på streite ting?
Vis hele sitatet...
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Omg klarer dere å lese speedfreaks? Nåla i armen?
Vis hele sitatet...
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
de ville hatt et stabilt bra liv om jeg var død også feks. Er ikke den eneste de har. De har mange sterke mennesker rundt seg
Vis hele sitatet...
Videre skriver jeg igjen at dette er en fucka holdning å ha.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Sier ikke at du tar sprøyter. Du skriver selv følgende:
*sitat over*Og det sier mye om holdningen din. Det er ganske sørgelig at du tror at barn ikke tar skade av ting bare fordi andre mennesker i livet deres er sterke og bra. Foreldrene er den viktigste og største påvirkningen for dem.
Vis hele sitatet...
Så ser du sammenhengen.


Over til pachino nå:
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg kjenner mange gode foreldre som røyker joint hver dag. Min pappa har røyket i over 40 år.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at det var så bra sammenligningsgrunnlag a? - >

Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg har vokst opp i barnevernet og tro meg. Skal jævlig mye til for at foreldrene dine suger mer!
Vis hele sitatet...
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg har også vokst opp med rus og kriminalitet
Vis hele sitatet...
Sitat av Patchino420 Vis innlegg
Jeg kommer fra Ingenting, jeg startet med drugs og salg på barneskolen og ble kasteball i systemet fra ung
Vis hele sitatet...
Det kan jo tenkes at du ubevisst ble påvirket negativt av det siden narkotika ble normalisert i hjemmet ditt, og du havnet som heroinst før du var 18x og solgte dop på barneskolen pga oppveksten din. Veldig dumt å fortsette den samme familieforbannelsen da isåfall å selv være den som normaliserer rus for barna dine og de begynner å ruse seg tidlig og. Kanskje vokser opp med en mor i fengsel, og allerede er vokst opp med barnevernet innblandet... Jeg kan bare ikke forstå hvorfor noen gjør sånt mot barna sine, og det verste at du ikke ser det selv..


Er jo supert om du har slutta å ruse deg etter du ble tatt av politiet med syre, mdma, "en del piller" sobril, imovane og oxy opiat, en rekke klipsposer og div slikt, mdma i forskjellige poser, vekt, bilde av en vekt med 100g mdma på (Høres det ut som en streit og fornuftig forelder som bare hadde uflaks Drift?) men i andre innlegg skriver du at du fortsetter med god samvittighet, unnskylder med alder og skriver at det etter din mening ikke har noe som helst å si for barn at foreldrene bruker ulovlig narkotika (og blir tatt i straffesaker) . Det er en ting at det er mens du har barnefri så du ikke er ruspåvirket sammen med dem men det setter deg allikevel i risiko for innblanding med barnevernet, fratatt barn, innblanding av politi og fengselsstraff. Det er dét vi prøver å si at du burde tenke mere over og eneste forhåndsreglene for å være sikker på å unngå det er å endre prioriteringene dine og slutte. Det er liksom sånt man må slutte med når man får vite at det er et barn på vei eller så bør man akseptere at man ikke har en livsstil forenlig med barn om man ikke vil endre seg.

Blir ganske målløs av deg Patchino420... Ber folk om å dra til hælvete, knuse mobilen sin, kaller folk helt fuckings retarded og skriver aggressive innboksmeldinger til bla. meg osv fordi man syns du må endre verdiene og holdningene dine når du har ansvar for barn, som de aller fleste foreldre gjør, og fordi man ikke ønsker at barna dine skal få en skakkjørt oppvekst som du forteller du hadde. Det er et mønster i familier og du burde bli mere bevisst på det og huske at du er barnas viktigste forbilde. Du burde ta av seg skyggelappene, måten du svarer på og fortsetter å forsvare livsstilen og rusbruket ditt på bedrer ikke akuratt inntrykket av deg. Skjønner du har kommet langt forhold til sånn du levde får når du røyka heroin og crack og det skal du få være stolt av, virkelig! Og jeg er glad på dine vegne for det. Men det er på tide med å ta et standpunkt om å være en god innflytelse på barna, ikke risikere å bli satt i fengsel eller få barnevernet mer på nakken, og ikke være den forelderen som på alle mulige måter prøver å forsvare rusbruket og russalget sitt.

Du får gjennomgå i denne tråden av mange som reagerer på holdningene dine og jeg mener ikke å være slem, tenker bare på det beste for barna og med en mamma i fengsel, mor som klikker i hodet en dag pga for mye rusmidler eller barn tatt av eller i mange skumle samtaler med barnevernet så spiller det ikke så stor rolle at du er "streit" ellers.. Det er samme unnskyldningen som voldelige partnere bruker, at de er jo så ekstra snille ellers men det betyr jo ikke noe i hele bildet.

Ønsker deg oppriktig det beste. Men heavy festing og drugs bør ikke være det beste i livet ditt som du forsvarer med nebb og klør, det er det barna som er så sørg for å gi de et trygt, stabilt og forbilledlig grunnlag å vokse opp med så de ikke går i samme fotspor som deg. Det er ikke det at vi andre er så uberstreite nødvendigvis, mengden du nevner er bare småtterier sett i en dealer sammenheng men du er ikke en dealer, du skal først og fremst være en mamma. Jeg syns hvertfall ikke de rollene er forenlig med hverandre, trist de historiene som kommer fra barna med foreldre i fengsel og de psykologiske etterfølgende som styrer barn av foreldre som ruser seg til dårlige valg selv sånn som med deg. Hadde du vært singel og barnløs så kjør på. Da hadde jeg latt denne tråden gå forbi i stillhet..
Sist endret av Mefibon; 15. juni 2020 kl. 02:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.