View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg spurte hvilke ord som er objektive og profesjonelle nok å bruke for å beskrive tankegodset hans. Jeg er helt enig i at overskriften du nevner her er tendensiøs, akkurat som jeg ville reagert om noen skrev "Fascisten Trump døde av Covid19 i natt". Men det var ikke det de skrev, de skrev om at Trump utøver embetet sitt med stadig sterkere fascistiske trekk. Er det uprofesjonelt? Mener du isåfall det om alle det skrives om? Er fascisme ikke et ord det er innafor å bruke i journalistikken?
Vis hele sitatet...
Jeg tolket ikke overskriften som at Trump utøver embetet sitt med stadig sterkere fascistiske trekk i det hele tatt. Det er mulig at jeg har gått full autist her, men jeg tolket den rimelig bokstavelig, på en måte som:

"Nå har vi ikke sett fascisten Trump på ei stund, nå trer han fram offentlig med en bibel. Her ser dere et bilde av fascisten Trump som er ute av hula si".

Jeg innser nå at min tolkning garantert var for bokstavelig. Jeg står dog enda på at overskriften var alt for vag og farget av journalistens personlige meninger nettopp på grunn av dette. Da burde den heller vært noe som:

"Trump viser stadig sterkere fascistiske trekk".

Det virker mer profesjonelt. Det vil åpenbart enda være vinklet en viss vei men da vil det ikke virke som at journalisten skriver i Topp-dagboken sin.