View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Det jeg prøvde å illustrere med det eksemplet er at du lager logikk ut av noe som ikke egentlig er logisk i det hele tatt, det kalles vel en falsk likhet. Dine videre skriblerier i samme post og det faktum at du trolig helt uironisk brukte flystyrten i Malaysia som et eksempel på hvorfor ingen aksjonerte mot dette er trådens desidert mest far out kommentar, sorry but not sorry.
Vis hele sitatet...
Ok, så det var bare ett generelt eksempel på hvordan logikk fungerer?

Du misforsto hva jeg ville fram til om du tror jeg ville gjøre ett poeng ut av at ingen demonstrerte for malaysiaairlines saken. Malaysiaeksempelet var ment for å illustrere motivet til all lives matter bevegelsen og ikke som ett eksempel på noe det er urettferdig at det ikke har blitt protestert mot.


Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Det er riktig at i USA har jøder en rekke maktposisjoner. Derfor er de også i veldig stor grad mat for de mest kjente konspirasjonsteoriene der ute, Bilderbergergruppen, Rockefellerne og Roschildfamilien og alt de tilsynelatende foretar seg bak lukkede dører for å påvirke verden. I Europa blomstrer antisemittismen som aldri før så nei, eksemplet ditt er fortsatt helt feil og det er ikke noe konspiratorisk i å hevde at hvite er de privilegerte basert på en gruppes opplevelse. det er i de aller fleste tilfeller sånn at folk som er top of the food chain må bli gjort bevisst på en del av deres handlinger, da noen av dem også er ubevisste.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke faktisk komme med motargumenter som ikke er sirkulære da. Det jeg får ut av skribleriene dine er at jeg tar feil fordi jeg tar feil og det er fortsatt sånn du hevdet at det var fordi det fortsatt er sånn du hevdet det var.

Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Hva mer skal vi si, folk som bærer ditt gangsyn eller mangelen på dette som er flinke med ord men som i bunn og grunn sier det samme som stereotypiske rullingsrøykende hillbillies i kommentarfelt en dog bare med en mer svulstig og smart måte å uttrykke det samme budskapet på.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så fryktelig opptatt av at meningene mine skal være moteriktige så jeg klarer meg greit i samme bås som folk som røyker rullings. Den eneste røyken jeg får i meg er røyken fra et ferskt leirbål en sen høstkveld

Edit:
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
forfor ordens skyld, jeg var litt dårlig på å få fram en av poengene mine her. At konspirasjonene mot jødene i USA har oppstått er jo et direkte resultat og en videreføring av de gamle stereotypene nazistene i Tyskland brukte for å legitimere jødehatet sitt. Ikke så merkelig nok er det mange av de samme folka som også har sympatier for ideologier som ligner nazismen. Nettopp derfor er jødene en utsatt gruppe den dag i dag. De samme folkas forholder til minoriteter er jo i bunn og grunn et eneste damned if you do, fdamnecd if you don't.
Vis hele sitatet...
Jødene er nok mer utsatt for fordommer enn så godt som alle andre grupper og du kan nok ha rett i at det har historiske grunner. Det jeg ville fram til i posten min er ikke at hvite generelt er like utsatt for konspirasjoner, men at den logiske strukturen på en del av beskyldningene som rettes mot hvite har samme form som en del beskyldninger som rettes mot jøder som mange ville karakterisert som konspiratoriske.