View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg
Fordi det koster å produsere unger?

§ 3.Betjeningsevne
Finansforetaket skal beregne kundens evne til å betjene lånet basert på kundens inntekt og alle relevante utgifter, herunder renter, avdrag på lån og normale utgifter til livsopphold.

I vurderingen av kundens betjeningsevne skal finansforetaket legge inn en renteøkning på 5 prosentpoeng fra det aktuelle rentenivået. Ved fastrentelån skal det legges inn en tilsvarende renteøkning fra utløpet av rentebindingsperioden. Dersom lånekunden ikke har tilstrekkelige midler til å dekke normale utgifter til livsopphold etter en slik renteøkning, skal lånet ikke innvilges.
Vis hele sitatet...
Spurte bare fordi jeg lurte på om du var klar over at en får barnetillegg for barn en forsørger? Så da har egentlig det du nevner over her veldig lite å si, og blir da på en måte bare en regel for lån generelt. Barnetillegget er på inntil 0.4G. Det skal litt til for at en ikke skal få dette. Som jeg vil betegne som svært sjeldne tilfeller.

Det er ikke så utrolig kostbart å ha barn som mange skal ha det til. Jeg vet at bankene også opererer med at det nesten ikke skal gå an å få lån da, spesielt når en fyller ut skjema på nettet. Snakker en med de i banken i stedet og legger frem ett realistisk budsjett så blir saken fort litt annen