View Single Post
Igjen, "kidnapperne"
tok ikke kontakt på lang tid. Hvis du kidnapper noen mot løsepenger,
venter du ikke to måneder før du melder inn kravet. Hvis din ektefelle
blir kidnappet, venter du heller ikke så lenge før du kontakter dem -
gitt at du ønsker din ektefelle like hel tilbake.
Vis hele sitatet...
Hørte en true crime podcast for en tid tilbake og der var det en kort sak om kidnapping i sør amerika en plass. Mexico kanskje? Uansett det var ikke uvanlig at det tok noe tid før forlangte betalingen. Kanskje trengte de tid til å fikse detaljer, få på pass anonymisert mottak eller kanskje de bare ønsker at den som presses for penger skal mørnes kraftig først slik at det kanskje øker sjansen for jackpot? Ja nei jeg vet jo virkelig ikke, bare spekulasjoner. Aldri tenkt på kidnapping i Norge før denne saken. Hele opplegget med at bemidlede personer trenger livvakter, sikkerhetvakter etc er jo så fjernt for oss nordmenn. Sånt skjer jo ikke her? Eller er det kanskje nettopp det som gjør at de ba om så mye penger, at de skjønte at dette ville bli et sjokk for alle, og at de hadde valgt offer nitidig?

Jeg kjenner en 70-åring som røyker rev daglig, dropper syre i ny og ne,
og er på toppen av alt sammen med en dame på 23. Jeg minnes
også en 71 år gammel japansk bankdirektør som ble hektet med 13
syrelapper og en ikke ubetydelig mengde hasj under en festival i Nord-
Norge for noen år siden. Folk er forskjellige, og ikke nødvendigvis
hemmet av høy alder.Jeg trenger vel ikke engang nevne Keith Richards.
Vis hele sitatet...
Hehe joda unntak finnes alltid, men 70 åringer som beiser 23 åringer er nok svært sjeldent her vi bor. Gold diggers i feks USA driver jo ikke med alders-diskriminering. Så der er ikke uvanlig med så stor aldersforskjell. Keith, var sikkert so så gjennomtrukket av ymse rusmidler over så lang tid at det har nok skapt en en slags super antioksidant som gjør at ingenting biter på.
Stones har fortsatt konserter, mer enn 50 år siden debut-konserten. Mener jeg leste at de tok et oppgjør med fortiden og ble helsefreaker på slutten av 80 tallet? Så kanskje er det grønn te, smoothies og avstand fra rødt kjøtt som virker?

Men for all del, kanskje hagen faktisk er satan sjøl, og har konstruert alt dette narrespillet. Men da blir jeg faktisk overrasket. Uansett håper jeg saken kommer til å bli løst, for det må være helt skrekkelig for alle som var nær fru hagen at saken ikke er oppklart.

At han bruker knappetelefon er egentlig ikke et argument i så måte -
jeg har selv kun en gammel Nokia, det handler ikke om at jeg ikke
takler smarttelefoner, jeg har simpelthen bare ikke behov eller interesse.
Vis hele sitatet...
Kan jo være en del av narrespillet. Men jeg har måtte bistå noen i 60 årene nå når de har hatt hjemmekontor og de ikke fikk til videosamtaler og felles videokonferanser. Så det er nok begge veier. At hagen er søkkrik betyr jo heller ikke at han dermed kan noe om tech eller har interessen. Tvert imot kan det jo like godt være at han alltid har hatt folk til gjøre slikt at han dermed ikke har trengt å lære. Lett falle for latskapen, om sekretæren din alltid printer ut vedlegg straks du ber om det og IT sjefen holder systemet igang så er det kanskje ikke særlig å mase om det å lære seg IT, epost og for å ikke si smart telefoner.

Vi får vel se vel, ikke utenkelig at hagen hyrer seg et helt team med private etterforskere nå som det virker som det er isfront mot politiet.