View Single Post
Sitat av Gladgris Vis innlegg
Jeg bruker 80mg metadon daglig, og har fått tilbake selvrespekten, familien, venner og jobb. Jeg henter medisinene mine på apoteket en gang i uka. Metadonen var ikke ene og alene grunnen til det. Men Metadonen muliggjorde at jeg kunne fullføre ett år i behandling, og det gjør i dag at russuget mitt er tilnærmet null.

Jeg har prøvd å leve helt medikamentfritt, men det gikk bare ikke. For meg er heroin det beste i hele verden, samtidig som jeg har en besettelse og sykelig trang til å bruke heroin. Kun metadon tar bort den trangen.

Kanskje velger jeg å trappe ned og slutte en dag, men per nå er metadon så viktig for min tilfriskning at jeg ikke gjør noen endringer.

Btw: jeg har regelmessig sex, og potensen er det ingenting å si på. Noe nedsatt libido, men helt ærlig så er det litt deilig. Å være kåt hele tiden synes jeg er litt slitsomt.
Vis hele sitatet...
For å oppsummere:

Rusfri > Subutex/Subuxone/Metadon > Narkoman, avhengig av Opiater.

Jeg er glad for å høre at du har fått et bedre liv av Metadon! Det er ingen tvil om at det hjelper de som er avhengige av dopet og nåla/folien.

Allikevel synes jeg målet med LAR skal være å få pasientene helt av Opiater. Om det ikke går an å få pasienten helt rusfri er det et bedre alternativ å daglig drikke saft eller legge Sub under tungen som medisin enn å være avhengig av illegale Opiater som ofte injiseres.
Sist endret av krystallkongen; 3. juni 2020 kl. 11:04.