Tråd: Svindel
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og til dere som mener dette ikke påvirker butikken. Selvsagt gjør det det. En butikk uavhengig av bransje tjener penger på forskjellen på innpris og utpris. Når de da må selge varen uten fortjeneste vil butikken selvsagt tape på det. Det er litt som å argumentere for at trygdesvindel ikke påvirker resten av samfunnet. Nei, at en person gjør det har ikke så mye å si for totalregnskapet, men det er fremdeles svindel.
Vis hele sitatet...
Pleier ikke å juble og heie når noen planlegger svindel, feks av trygd eller forsikringselskap eller privatpersoner på finn. Mange slike tråder her inne.

men akkurat denne støtter jeg faktisk helt ut. Og årsaken er at innsatsen er så høy at det vil begrense seg hvor ofte trådstarter orker å forsøke dette. Det er heller ikke særlig med penger i dette, og retur på kolonialbutikker er jo et skrekkelig leven, med signatur fra kunde og gjerne kassavakt+en ekstra som skriver på returlapp. Dette kan jeg garantere deg ikke vil påvirke Menybutikken i nevneverdig grad. De sparer sikkert mer penger i løpet av et år om de strammer inn på lysbruken i butikken, pauserom og lageret.

Det blir ingen svær bølge av folk som går mann av huse for å snike til seg 25 kr på retur av kiwi-varer til Meny. Ironien i det hele som kanskje flere har oversett er jo at begge butikkene hører til samme konsern, norgesgruppen. Det gjør jo hele saken ennå mer morsom.

For meg er dette like alvorlig som epleslang. Det er greit sålenge du ikke rensker alle trærne og bare tar det du ønsker å spise.