View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Du påstår at det står like mye forferdelig i bibelen, noe som ikke er sant. Greit nok at det gjerne står veldig mye tvilsomt der også, det skal jeg ikke nekte for.
Vis hele sitatet...
Poenget er altså at dei heilage skriftene åpenbart ikkje er einaste faktoren, for absolutt alle som er hakket mindre fundamentale enn Taliban, plukkar dei delane dei vil. Det gjeld kristne, muslimer, og absolutt alle andre religioner.
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Jeg er ikke religiøs så jeg har et objektivt syn på dette. Men det at dette som står i koranen ikke blir daglig praktisert av verdens muslimer, som du prøver å få det til å virke som, det er ikke sant.
Vis hele sitatet...
For det første er det tåleleg åpenbart at du ikkje har eit fullstendig objektivt syn på det.

For det andre så er problemet her at du ikkje nyanserer påstanden for fem flate øre. Alle muslimer er slik, ifølge deg. Det er feil. Det er mange nyanser. Alt frå dei som er de facto sekulære, til dei som oppriktig meiner steining er rett straff.

At du ignorerer det gjer at det du skriv er litt uinteressant.
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Sier selvfølgelig ikke at alle er enig med det som står i koranen, og lever livet sitt deretter, men det har seg faktisk slik at majoriteten av muslimer gjør det.
Vis hele sitatet...
Aha? Har du kjelde for at majoriteten av muslimer er det ein må kalle fundamentalister?
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Siden dette er en tråd om innvandring, kan det jo også nevnes, hvorfor er det så mye krig og elendighet i disse landene fra midtøsten, tror du? Siden det ikke er noe sannhet i det jeg skriver.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje nyttig å sjå på andre faktorer, i tillegg til religion. Som t.d. naturressurser i området, ulike stammer, kolonimakter som slapp makta rimeleg spontant for ikkje så veldig lenge sidan, og dermed laga eit maktvakuum?