View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jepp, ville ringt og nektet beslag asap. Da har de 3 uker på seg til å lage en sak/ ta saken til retten, ellers må de gi deg førerkortet tilbake, midlertidig ihvertfall. Ble selv tatt med akkurat litt over 0.2 i promille en gang. De lot meg beholde førerkortet til resultatene kom i mitt tilfelle tho og saken ble bare henlagt. Jeg ble ringt, de sa at svar på blodprøvene var kommet osv. Spurte meg om jeg erkjente forholdet. Jeg svarte at jeg vet ikke helt, vil snakke med advokat før jeg gjør noe. Politimannen jeg snakket med var veldig okei (i motsetning til han som stoppet meg) og prøvde seg ikke på noe form for manipulasjon som man vanligvis opplever.. Tok 1 år, fikk brev om at saken var henlagt. Har man under 0.5 promille tror jeg ikke rettsvesenet tar det så veldig alvorlig. I mitt tilfelle der jeg såvidt tippet over 0.2 tror jeg ikke retten hadde bry til å ta saken engang. Jeg hadde kun tatt en valium 2-3dager før jeg ble stoppet. Politiet kan si så mye piss de vil, men de bestemmer heldigvis ikke endelig straff.

Uhm, man har altså ikke lov å kjøre med under 0.2 i promille? Hva snakker du om? Det er ikke straffbart å drikke 1 øl og kjøre 1 time senere.

Men ja, igjen til TS. Nekt førerkortbeslag. Sjansen er der for at du er under 0.5 så hvorfor ikke hvertfall prøve? Fra 0.2 til 0.5 er det bot som gjelder. Over 0.5 ryker lappen med en gang. Kan godt være moralistene her har rett, men de har ingen innsikt og heller ikke svaret på blodprøven din og det er det som blir den avgjørende faktoren. Ikke nøl med å kontakt advokat heller, men hvertfalL, NEKT beslag da de ikke har bevis for at du var påvirket og det må dem jo faktisk ha.
Vis hele sitatet...
sendte inn en mail nå, slik jeg forstår det så har de 3 uker på seg fra nå (når mailen ble sendt). promillen min er jeg litt over 50% sikker ikke var over 0.2 , det er colaen i blodet mitt som jeg er bekymret for. vet ikke o det straffes hardere for enn alkohol.